Apple’ın İlgi Çekici Yükselişi: iPhone 15 Etkisi
2023 yılı, akıllı telefon pazarında büyük bir değişimi işaret ediyor. Uzun yıllardır bu alanda lider konumda olan Samsung, Apple tarafından tahtından indirildi. Bu önemli değişimin altında yatan ana faktör, Apple’ın yeni modeli iPhone 15’in etkileyici performansı oldu. Piyasa analistlerine göre, Apple’ın son çeyrekteki telefon sevkiyatı 80.5 milyon adet olarak kaydedildi. Bu rakam, Samsung’un aynı dönemde ulaştığı 53 milyonluk sevkiyatı gölgede bıraktı.
iPhone 15’in Etkileyici Satış Rakamları
iPhone 15, Apple’ın son dönemdeki başarısının en büyük göstergesi oldu. Bu model, şirketin pazar payını önemli ölçüde artırmasına yardımcı oldu. Apple’ın bu başarısı, hisse değerlerindeki kayıplara ve genel piyasa algısına rağmen gerçekleşti, bu da Apple’ın pazar dinamiklerindeki değişime ne kadar iyi uyum sağladığını gösteriyor.
Küresel Akıllı Telefon Pazarındaki Genel Durum
Pazarda Yaşanan Toparlanma
International Data Corporation (IDC) tarafından yayınlanan Worldwide Quarterly Mobile Phone Tracker raporuna göre, küresel akıllı telefon sevkiyatları 2023’te yıldan yıla %3.2 düşüşle 1.17 milyar adede geriledi. Bu düşüş, genel ekonomik zorluklar ve yılın başlarında artan envanter seviyelerinin bir sonucu olarak görülüyor. Ancak, yılın ikinci yarısında gözlenen büyüme, 2024 için olumlu bir toparlanma sinyali veriyor.
Pazardaki Değişen Dinamikler
IDC’nin araştırma direktörü Nabila Popal, Apple’ın başarısını ve pazarın premium segmentindeki eğilimlerin etkisini vurguladı. Apple, agresif takas teklifleri ve faizsiz finansman planları gibi stratejilerle pazarın %20’sinden fazlasını elde etti. Bu durum, Apple’ın pazardaki dayanıklılığını ve adaptasyon yeteneğini gösteriyor.
Android Pazarında İç Çeşitlenme
Ryan Reith, IDC’nin Dünya Çapında Mobilite ve Tüketici Cihazı İzleyicileri grup başkan yardımcısı, Android pazarındaki çeşitlenmeyi ve rekabeti vurguladı. Huawei’nin Çin pazarında güç kazanması, OnePlus ve Honor gibi markaların üst düzey cihazlarda rekabetçi fiyatlarla ortaya çıkması, pazardaki dinamikleri değiştiriyor. Katlanabilir cihazlar ve yapay zeka yetenekleri gibi yenilikler, sektördeki ilgiyi artırıyor.
2023 Yılının Sürprizi: Çinli Transsion
2023 yılının dikkat çeken başka bir gelişmesi ise Çinli Transsion’un yükselişi oldu. Geçtiğimiz yıl %6’lık bir pazar payına sahip olan bu şirket, 2023’ün son çeyreğinde 28.2 milyon, yılın tamamında ise 94.9 milyon adet akıllı telefon sevkiyatı gerçekleştirerek dördüncü sıraya yükseldi. Bu, küresel akıllı telefon pazarında önemli bir değişikliği temsil ediyor ve sektördeki rekabetin ne kadar çeşitlendiğini gösteriyor.
FİRMA | 2023 4.Ç SEVKİYAT RAKAMLARI | 2023 4.ÇPAZAR PAYI | 2022 4.ÇSEVKİYAT | 2022 4.ÇPAZAR PAYI | 4. Ç 23/4.Ç 22 BÜYÜME |
1. Apple | 80.5 MİLYON | 24.7% | 72.1 | 24.0% | 11.6% |
2. Samsung | 53.0 MİLYON | 16.3% | 59.5 | 19.8% | -10.9% |
3. Xiaomi | 40.7 MİLYON | 12.5% | 33.2 | 11.0% | 22.7% |
4. Transsion | 28.2 MİLYON | 8.6% | 16.7 | 5.6% | 68.6% |
5. vivo | 24.1 MİLYON | 7.4% | 22.9 | 7.6% | 5.1% |
Diğer | 99.5 MİLYON | 30.5% | 96.1 | 32.0% | 3.5% |
TOTAL | 326.1 MİLYON | 100.0% | 300.6 | 100.0% | 8.5% |
Kaynak: IDC |
2022 VE 2023 YIL TOPLAMI AKILLI TELEFON SATIŞLARI
ŞİRKET | 2023 SEVKİYAT | 2023 PAZAR PAYI | 2022 SEVKİYAT | 2022 PAZAR PAYI | 2023/2022 BÜYÜME FARKI |
1. Apple | 234.6 MİLYON | 20.1% | 226.3 | 18.8% | 3.7% |
2. Samsung | 226.6 MİLYON | 19.4% | 262.2 | 21.7% | -13.6% |
3. Xiaomi | 145.9 MİLYON | 12.5% | 153.2 | 12.7% | -4.7% |
4. OPPO | 103.1 MİLYON | 8.8% | 114.4 | 9.5% | -9.9% |
5. Transsion | 94.9 MİLYON | 8.1% | 72.6 | 6.0% | 30.8% |
Diğer | 361.8 MİLYON | 31.0% | 377.2 | 31.3% | -4.1% |
TOTAL | 1,166.9 | 100.0% | 1,205.9 | 100.0% | -3.2% |